Ekonomi

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nda incelemelerde bulundu

p>- Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nda incelemelerde bulundu. Uraloğlu, “İstanbul’daki yerel yönetimin proje üretimi ve yatırım konusunda maalesef çok yavaş ve eksik olduğunu görüyoruz. Hepimiz sorumluluk alanımızda sorumluluk almak zorundayız. Günlük tartışmalara tam olarak ayıracak vaktimiz yok. şefkatin.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın Gayrettepe-Kağıthane etabında yapılan çalışmaları yerinde inceledi. Vatman koltuğunda oturan Uraloğlu, Kağıthane durağına kadar metroyu kullandı. Buradaki incelemelerinin ardından tekrar kullandığı metroyla Gayrettepe istasyonuna gelen Uraloğlu, burada açıklama yaptı.

“PROJE İSTANBUL HAVALİMANI GAYRETTEPE ORTA 30 DAKİKA OLACAK”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla 22 Ocak’ta hizmete açılan Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı bölümüyle ilgili konuşan Uraloğlu, “Açılışından bu yana 2 milyondan fazla yolcu taşıdık. 20 dakika frekans ve aylık ortalama 450 bin yolcu 72 metre derinliği ile Türkiye’nin en derin metro istasyonu olan Gayrettepe İstasyonu’nun hizmete girmesiyle birlikte havalimanı metro sınırımız Metrobüs ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metrosu ile entegre olacak. Hat Metro ile Kağıthane ve Eyüp ilçelerine bağlanacak.Belgelendirme süreci sonunda Gayrettepe-Kağıthane kesimi tamamlanarak proje tamamen hizmete girecek.Böylece hattın uzunluğu 37,5 kilometre ve istasyon sayısı 9’a.İstanbullu vatandaşlarımız; entegre direkt raylı sistem ile güvenli,hızlı ve ekonomik şekilde ulaşacaklar.Proje ile Gayrettepe, İstanbul Havalimanı arası yolculuk süresi 30 dakika, Göktürk-Mahmutbey arası 30 dakika. 38 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arası 45 dakika, Taksim – İstanbul Havalimanı arası 41 dakika, Taksim – Göktürk arası 26 dakika, 4. Levent – İstanbul Havalimanı arası 45 dakika olacak. Bu proje 37,5 kilometre ile tek bölüm olarak ihale edilen en uzun metro oldu. Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 TBM aynı anda kullanıldı. Yine ilk kez Aselsan ve TÜBİTAK’ın bakanlığımızın desteklediği bir proje ile yerli ve milli imkanlarla geliştirdiği sinyalizasyon sistemini bu metro hattında kullandık.

“20 YILDA TOPLAM 2 MİLYAR 640 MİLYON AVRO PROJE SAĞLAYACAK” Projenin toplam ekonomik kazancının 2023-2043 yılları arasında yaklaşık 2 milyar 640 milyon Euro olacağını belirten Uraloğlu, “20 yıllık projeksiyonda 2023 ve 2043 yıllarında 45 milyon 313 bin Euro karayolu işletme ve üretimi için kullanılacak Bakım karı, 247 milyon 107 bin Euro çevre, 30 milyon 400 bin Euro kaza ve yaralanma, 2 milyar 316 milyon Euro zaman faydası, toplam ekonomik fayda olacak. yaklaşık 2 milyar 640 milyon Euro Raylı sistem ağının yüzde 50’den fazlasını tamamlayarak İstanbullu vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız.” “HAMASET dolu bir günü BİRLİKTE TARTIŞMALARA ayıracak vaktimiz yok” Bakan Uraloğlu yaptığı konuşmada İstanbul’un yerel yönetimini de eleştirerek, “Bakın biz Bakanlık olarak 665 milyar liradan fazla yatırım yaptık. İstanbul’un ulaşım ve haberleşme altyapısında son 21 yılda 212,5 milyar “Bu miktarın yüzde 32’sini İstanbul’un demiryolu ulaşım ağlarına harcadık. Maalesef İstanbul’un yerel yönetiminin proje üretiminde ve yatırımında çok yavaş ve eksik olduğunu görüyoruz. Hepimiz sorumluluk alanımızda sorumluluk almalıyız. Cesaret dolu günlük tartışmalara ayıracak zamanımız var.” hayır” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu